شرکت دنافنون در سال ۱۴۰۰ فعالیت خود را با هدف تهیه و توزیع بیش یک هزار قلم کالا تا سال ۱۴۰۱ آغاز نموده است. هدف اصلی ما عرضه ی مستقیم محصولات کاربردی با بهترین کیفیت و قیمت از تولید کننده به مصرف کننده ی نهایی می باشد.

فیلتر پرس ممبران | دستگاه فیلتر پرس ممبران | فیلتر پرس چمبر

فیلتر پرس ممبران | دستگاه فیلتر پرس ممبران | فیلتر پرس چمبر

فیلتر پرس ممبران | دستگاه فیلتر پرس ممبران | فیلتر پرس چمبر

تفاوت فیلتر پرس ممبران و چمبر در چیست؟برای آگاهی کامل این مقاله را مطالعه کنید.

آمار بازدید 2864

 

فیلتر پرس چمبر:

به فیلتر پرس های چمبر، فیلتر پرس های حجم ثابت نیز گفته می شود که رایج ترین فیلتر پرس ها در زمینه تصفیه پساب می باشد و درصد آبگیری آن در حد بالا و قابل قبولی می باشد.

هر صفحه فیلتر پرس چمبر دارای لبه هائی شیاردار است و همچنین یک فرو رفتگی را نیز شامل می شود به شکلی که پارچه فیلتر پرس نیز در این قسمت قرار دارد مواد جامد حاصل از فیلتراسیون که در اصطلاح کیک فیلترپرس گفته می شود در شکاف بین دو صفحه فیلتر پرس جمع می شود و هنگام باز شدن دو صفحه از هم کیک بوجود آمده از تصفیه پسماندها، جدا شده و بیرون می افتد.

همچنین برای جلوگیری از پاشش پساب یا لجن حین فشرده شدن بین صفحات، دور تا دور صفحات با استفاده از واشر عایق شده است.فیلتر پرس چمبر علاوه بر اینکه از طراحی ساده تری دارد از قیمت کمتری نیز نسبت به فیلتر پرس های ممبران برخوردار است.

 

فیلتر پرس ممبرانی:
 

صفحات فیلترپرس ممبران بصورتی روی دستگاه فیلتر پرس چیده می شود که بین آنها فاصله باشد به عبارت دیگر به صورت یک در میان روی یکدیگر سوار می شوند، طرز کار فیلترپرس هایی که با این نوع از صفحات ساخته می‌شوند همانند فیلترپرس های با صفحات حجم ثابت یا همان فیلتر پرس های چمبر است، تفاوتی که بین این دو نوع فیلتر پرس وجود دارد به اینصورت است که وقتی ورود پساب به دستگاه فیلتر پرس به اتمام میرسد و در واقع فیلتر پرس پر می شود با دمیدن هوا، فشاری به صفحات وارد می شود در واقع می توان گفت در فضای داخلی صفحات این فشار وارد می شود، پس از اتمام وارد کردن فشار به فضای داخلی صفحات عملیات آبگیری مجدد انجام می شود.

 

صفحات ممبران به شکلی هستند که از دو پوسته و یک غشای لاستیکی تشکیل شده اند، عملکرد این صفحات همانطور که در بالا هم اشاره شد، به این شکل است که بعد از عملیات پرس و آبگیری، بین صفحات ممبران باد وارد می شود و صفحات باز می شوند و این سبب فشرده شدن گل از دوطرف می شود، فیلتر پرس با صفحات ممبران برای محصولاتی که پالپ آنها رس داشته باشد و آب گذرشان ضعیف و کم باشد و همچنین نیاز به خشک شدن بیشتر کیک دارند مورد استفاده قرار می گیرند.
قابل ذکر است که در این نوع از پالپ ها، پمپ عملکرد خوبی نداشته و استفاده از فیلتر پرس با صفحات ممبران توصیه می شود مثل کارخانجات کاشی و سرامیک.
 

صفحات فیلترپرس ممبرانی شرکت دنافنون كه به آنها صفحات با حجم متغير يا صفحات غشائی گفته می شود به صورت يك در ميان بر روي فيلتر پرس چيده مي شوند، سيكل كاری فيلتر پرس هایی كه با اين نوع صفحات ساخته می شوند همانند فيلترپرس های با صفحاتِ حجم ثابت است با اين تفاوت كه پس از پرشدن فيلتر و اتمام ورود دوغاب به فيلترپرس و تشكيل كيك در بين صفحات، عمليات دمش هوا يا آب در فضای داخلی صفحات صورت می گيرد.

 

پس از دمش هوا يا آب به فضای داخلی صفحات غشای آنها متورم شده و با وارد شدن فشار به كيك عمليات آبگيری مجدداً انجام مي پذيرد، درنتيجه درصد آبگيری كيك حاصله به ميزان قابل توجهی افزايش يافته و كيكی با خشكی تا %90 (بسته به نوع كيك) حاصل مي شود، همچنين در اين نوع صفحات به دليل درصد بالای خشكی، كيك به صفحات نمی چسبد و در زمان تخليه به راحتی از صفحات جدا می شود و در برخی پروژه ها، با توجه به نوع لجن و حساسیت کار آبگیری استفاده می گردد(که این امر باعث افزایش سرعت فیلتراسیون میگردد).

 

مهمترین مزیت این گونه فیلتر پرس ها نسبت به سایر روشهای آبگیری، تولید کیک خشک لجن با غلظت جامدات بیشتر می باشد، در فیلتر پرس ممبرانی، علاوه بر صفحات مستحکم ثابت، از یکسری صفحات قابل انعطاف در فشار بالا، تحت عنوان ممبران نیز استفاده می شود. در عمل پس از انجام مرحله اول بارگیری لجن در فیلترپرس، با استفاده از کمپرس هوا یا آب، فشار جدیدی در پشت صفحات ممبران وارد گشته و با تورم ممبران، لجن آبگیری شده بیشتر تحت فشار قرار می گیرد.

 

بدین ترتیب آبگیری به طور مضاعف صورت می گیرد و راندمان کار نیز بهتر خواهد بود، فیلتر پرس های ممبران, از آن ها در معادن و صنایع آب و فاضلاب جهت آبگیری و تصفیه آب در مقیاس های بالا نیز استفاده می گردد، طراحی و ساخت فیلتر پرس ممبرانی بر حسب هر پروژه می تواند متفاوت باشد.

z

واحد فروش

واحد فروش دنافنون، تمام روز هفته آماده پاسخ به سوالات پیش از خرید شما می باشد.

v

ضمانت محصولات

تمامی محصولات و دستگاه ها، با ضمانت شرکت دنافنون و خدمات پشتیبانی ارائه خواهد شد.

c

ایده های هوشمند

برای بهبود کسب و کار شما،همیشه بهترین ایده ها و جدید ترین تکنولوژی تولید را داریم

n

همیشه در کنار شما

تمام روز هفته در ساختمان اصلی شرکت دنافنون، در کنار شما هستیم، همیشه در کنار شما هستیم.

j

تماس با دنافنون

با تلاش مدیران مجموعه دنافنون، امیدواریم بتوانیم بهترین محصولات را در سریع ترین زمان ممکن، در اختیار شما قرار دهیم
g

اطلاعات تماس دنافنون

آدرس کارخانه : اصفهان , کیلومتر8 جاده تهران خیابـان 32 ,شـرکت دنـافـنـون
تلـفن : 33803936 031
فکس : 33803937 031

r

درخواست همکاری

برای ارسال درخواست خرید دستگاه و مشاوره های قبل از خرید، میتوانید در ساعات اداری با شماره تلفن های شرکت، در تماس باشید. همیشه در کنار شما هستیم.

e

پشتیبانی

در صورت وجود هر سوال و مشکل قبل از خرید در سایت و مشکلات پشتیبانی، میتوانید با شماره تلفن پشتیبانی و فروش شرکت : 33803936 031 در تماس باشید.